Online marketing lijkt de laatste jaren wel een soort van toverwoord. Als je dat niet inzet dan kun je het wel vergeten met je bedrijf. Een mooie website laten bouwen is één ding, maar als niemand die bezoekt dan heb je er niets aan. Wil je dat je bedrijf goed online gevonden wordt dan moet je daar wel wat voor doen. Maar wat dan precies? Welke tools zijn de beste keuze voor jouw bedrijf, jouw branche of jouw doelgroep? Dat zijn lastige dilemma’s voor veel ondernemers. Gelukkig kun je hulp krijgen van specialisten op dit gebied.
Goed gevonden worden door Google
Het is in de eerste plaats belangrijk dat je goed wordt gevonden door de bekende zoekmachines. Google is veruit de populairste, gevolgd door Binq. Een zoekmachine optimalisatie bedrijf kan voor je uitzoeken welke zoekwoorden populair zijn. Die kun je dan gebruiken op de pagina’s van je website. Door deze zoekwoorden in de teksten op je website te verwerken is de kans groter dat een internetgebruiker bij jou uitkomt op zoek naar een product of dienst.
Landingspagina’s en linkbuilding
Je kunt op je website speciale landingspagina’s zetten. Die pagina’s bevatten essentiële informatie en worden getoond zodra er op een link in een zoekmachine wordt geklikt. Het is dan natuurlijk de bedoeling dat de bezoeker doorklikt en een offerte aanvraagt of een bestelling plaatst. Bij linkbuilding wordt er een artikel op een speciale website geplaatst met een verwijzing naar jouw website. Deze teksten worden gelezen door de zoekmachines die als het goed is de juiste zoekwoorden eruit pikken en die koppelen aan uitgerekend jouw website. Dan gaat het goed, want dan komt jouw link hoger in de zoekresultaten.
Zorg dat je website up to date is
Je kunt zelf ook veel doen om ervoor te zorgen dat je via je website klanten binnenhaalt. Zorg ervoor dat je website up to date is. Een site waar in februari nog steeds ‘de beste wensen voor het nieuwe jaar’ op te lezen is komt niet professioneel over. Maar ook de informatie over je bedrijf en je diensten moet actueel zijn. Vertel kort en bondig wat je te bieden hebt. Geef als het enigszins kan voorbeelden van projecten waar je aan hebt gewerkt als het gaat om bijvoorbeeld een klusbedrijf, schilder of hovenier. Zo krijgen bezoekers een idee wat ze kunnen verwachten als ze jou inhuren voor een klus.